TIEDOTE 1.2.2022

Bowexim Electric Oy osaksi Tampereen Sähköpalvelua (TSP)

Tampereen Sähköpalvelu Oy on ostanut Bowexim Electric Oy:n koko osakekannan 31. tammikuuta 2022 päivätyllä kaupalla. Bowexim Electric on vahvasti kasvava kojeistotuotteiden ja -tarvikkeiden maahantuontiyritys, joka työllistää 2 henkilöä ja liikevaihto on n. 1,5 M€.

Tampereen Sähköpalvelun kojeistotuotteet liiketoiminta kasvaa kaupan ansiosta merkittävästi ja muodostaa yhden markkinoiden vahvimmista kotimaisista toimittajista. Molemmilla yrityksillä on yhteinen tavoite palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin ja pitkäjänteisesti laadukkailla tuotteilla. Bowexim Electric Oy jatkaa toimintaansa entisin yhteystiedoin ja Timi Eilola on nimitetty myyntipäälliköksi jatkaen nykyisten ja uusien asiakkaiden palvelemista.

Bowexim Electric Oy jatkaa toimintaansa normaalisti kotipaikkanaan Helsinki 1.2.2022 jälkeen. Kaikki yhteystiedot Boweximin suuntaan pysyvät samana.

Release 1st February 2022

Tampereen Sähköpalvelu Oy (TSP) has acquired Bowexim Electric Oy

Tampereen Sähköpalvelu Oy has acquired all shares of Bowexim Electric Oy on 31st January 2022. Bowexim Electric is an importer and distributor of panel build accessories and products. The company has sales of about EUR 1,5 million and 2 employees based in Helsinki.

Tampereen Sähköpalvelu panelboard accessories business area will grow remarkably and will be one of the leading suppliers in Finland. Bowexim Electric Oy will continue business as today with previous contact information. Mr. Timi Eilola has been appointed as Sales Manager and he will continue working with current and new customers and suppliers developing this business area for future growth.

Yhteydenotot / For further information, please contact:

Tampereen Sähköpalvelu Oy

Antti-Pekka Jakonen

tel: +358 40 5246546

ap.jakonen@tsp.fi

Bowexim Electric Oy

Timi Eilola

Sales Manager

tel: +358 44 5555135

timi.eilola@bowexim.fi

www.tsp.fi

www.bowexim.fi

Tampereen Sähköpalvelu Oy is part of Addtech which is a technical solutions group that provides technological and economic value added in the link between manufacturers and customers. Addtech operates in selected niches in the market for advanced technology products and solutions. Its customers primarily operate in the manufacturing industry and infrastructure. Addtech has about 3,000 employees in more than 140 subsidiaries that operate under their own brands. The Group has annual sales of more than SEK 11 billion. Addtech is listed on Nasdaq Stockholm.